Tuning popychaczy Traxxas #5318 #5133 - E-Revo

Standardowo E-Revo wyposażone jest w stalowe popychacze (#5318). Producent oferuje popychacze oznaczone numerem #5318x, które są wykonane z aluminium. Są one bardzo wytrzymałe, lżejsze i pomalowane na czerwony kolor. 

 Wśród czarnych wahaczy i ciemnych kół, czerwone aluminiowe popychacze prezentują się bardzo ładnie. Jest to jeden z pierwszych elementów, które rzucają się w oczy. Poza tuningiem stylistycznym pozwalają także zaoszczędzić trochę wagi. Nie jest to dużo, bo 31 gram na zestaw, ale im model jest lżejszy tym lepiej. Wersja aluminiowa występuje w dwóch wariantach: krótszym (#5318x - 102mm) i dłuższym (#5319x - 135mm).

Zatem który wybrać ?
Wybór zależy od preferowanego ustawienia zawieszenia. Wersja dłuższa powinna być zamontowana z dźwignią zawieszenia (Rocker Arm) oznaczoną jako #5359 - Progressive-3. 
Wersja krótsza pasuje do dźwigni zawieszenia oznaczonej jako #5356 - Long Travel i #5358 - Progressive-2. Zamontowanie wersji "Long Travel" nie stanowi problemu. Wystarczy założyć, wyregulować prześwit i to wszystko.

Wykorzystując dźwignie zawieszenia (Rocker Arm) Progressive-2 należy zaopatrzyć się także w podkładki aluminiowe (#5133), ponieważ bez nich popychacze są za krótkie. Podkładki zakładamy na oba końce popychacza. Standardowym ustawieniem popychacza w dolnym wahaczu jest środkowa dziurka. Na poniższych zdjęciach przedstawiony jest sposób montażu aluminiowych podkładek do popychaczy.

 

Aluminiowe podkładki do popychaczy
Rys. 1 Aluminiowe podkładki do popychaczy
Oryginalny popychacz Traxxas #5318
Rys. 2 Oryginalny popychacz Traxxas #5318
Składanie popychacza
Rys. 3 Składanie popychacza
Złożony popychacz
Rys. 4 Złożony popychacz
Umiejscowienie popychacza w dolnym wahaczu
Rys. 5 Umiejscowienie popychacza w dolnym wahaczu