Podstawowy tuning

Podczas zabawy przychodzi taki moment, w którym zaczyna czegoś brakować, coś przeszkadza np. mała prędkość, model jest niestabilny, duży promień skrętu itp. Zaczynamy szukać różnych rozwiązań, modyfikacji. Zmieniając ustawienia modelu trzeba przyjąć jakiś kompromis, ponieważ często zmiana jednego parametru wpływa na inny np. zmniejszenie promienia skrętu skutkuje większą niestabilnością przy nagłym maksymalnym skręcie. W tym artykule znajdziesz informacje jak zmodyfikować ustawienia E-Revo wykorzystując podstawowe części i zmieniając ustawienia różnych elementów.
Firma Traxxas udostępnia bardzo wygodny i czytelny formularz (ang. sheet), w którym można zapisywać informacje na temat bieżącego ustawienia modelu. Zachęcam do tworzenia takiej dokumentacji, ponieważ w jednym miejscu zgromadzona będzie informacja o ustawieniu modelu, po czasie będzie można powrócić do ustawień, które były np. na mokrą nawierzchnię. Formularz dotyczy modeli Revo 2.5 oraz 3.3, ale można go wykorzystać także do E-Revo. Pusty sheet możesz pobrać klikając tutaj: Uzupełniony formularz wystarczy zapisać na dysku i to wszystko.
 
Dla początkujących modelarzy zmiana ustawień modelu może być bardzo ciężka, bo nie wiadomo co zmienić i jakie mogą być tego efekty. Firma Traxxas udostępnia także kilka ustawień swoich modeli wykonanych przez różnych kierowców. Polecam zacząć od przeanalizowania i ustawienia swojego E-Revo zaproponowanego przez Steve'a Slayden'a, który tuningował model Revo 3.3 (spalinowy) . Model będzie przede wszystkim stabilniejszy w porównaniu do konfiguracji domyślnej. Myślę, że wszytkie ustawienia są przedstawione w jasny i czytelny sposób i nie wymagają opisywania. Problemem może być właściwe ustawienie zbieżności, tutaj należałoby zaopatrzyć się w przyrząd do ustawiania kół (polecam zestaw HUDY) albo chociaż kątomierz do kół. W razie problemów zachęcam do komentowania.
 
W zestawie E-Revo Brushless oprócz narzędzi, elementów "Long Travel Rocker Set" znajduje się element do zmniejszenia promienia skrętu. Jest on oznaczony numerem #5343. Wystarczy odkręcić stary i przykręcić nowy. Nie trzeba nic wycinać, jest on już przycięty i gotowy do założenia.
E-Revo zmniejszenie promienia skrętu
Rys. 1 E-Revo #5343X zmiana promienia skrętu